23 Şubat 2014 Pazar

ne biliyorsak yanlış

Hüznümüzü büyük şeylerden sanırsanız
yanılırsınız

Turgut uyar

ben mükemmeli arayan sıradan biriyim
cinsiyetim önemli değil özde eksiğim
keşkelerim var
pişmanlıklarım yaralı
unutulan bir daha hatırlanmayan biriyim
anılarım acılı
sınırlarım yok duvarlarım var
çarpa çarpa örselendiğim

Bir bağlama sesi duysam
sonuna kadar dinlemeden adım atamam
türkülerde çok acı var
her acıyı yaşamak gerekmez
görerekte hissedebiliriz
aldanmamız gerekmez, aldanmayı öğrenebiliriz
-aldandık da yalana o ayrı

herkes gitti güvendiğimi söylediğim anda
onlar yanlışlardı sonradan anladım
ben 'aradığım şeylere benzeyiş buldum' zannettim
akıl dışı bir yanılsamayla
ama bilirsiniz
gitmeye katlanabilen biri için hiçbir şey yapılmamalı!

ben mezopotamya da doğmuş olsaydım
zamanın birinde
yine böyle olurdum
biraz umursamaz biraz mübalağa
ve şiir yazan
yazdıklarını yüreğine sığdıramayan
anlaşılmak için sevdiğini söyleyen
sonra buna inanan
-kandırdıysam sadece mutlu etmek için
daha çok öğrenecek şey var
okunacak şiir
yazılacak şiir,
izlenecek film
gülünecek espiriler
ağlanacak hayal kırıklıkları
değişeceğim, değişecek insanlık

sayfalarca şey söylenebilir diyemem
çünkü sayfalarca şey söyleyemez insan kendi için
ve ne biliyorsa yanlıştır
çünkü insanın bir bildiği varsa
bir de sustuğu vardır





0 yorum:

Yorum Gönder